loading...
Lkjhgfds
admin بازدید : 57 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (1)

برقکاران صنعتی چه چیزهایی یاد می گیرند؟

برقکاران صنعتی فارق از اینکه در چه سطحی در حال تحصیل و کار آموزی هستند، ابتدا باید برای یادگیری پایه کار، مبانی و اصول برق را یاد بگیرند. پس از آن با توجه به نوع مکانی که در حال کسب علم در آن هستند، می توانند یکی از سه حالت:

·         یادگیری بر پایه اصولی تئوری

·         یادگیری بر پایه اصول عملی

·         یادگیری ترکیبی بر پایه هر دو اصل تئوری و عملی

را پشت سر بگذارند.

 

یادگیری بر پایه اصولی تئوری

افرادی که برای آموزش برق صنعتی، تحصیلات آکادمیک را انتخاب می کنند، بیشتر با مباحث تئوری سر و کار دارند و می توان گفت چیزی حدود 80 تا 90 درصد از زمان خود را صرف یادگیری مباحث عملی می کنند. این دسته از افراد به طور معمول آمادکی حضور مستقیم در بازار کار را نداشته و باید مدتی را نیز صرف کارآموزی کنند.

یادگیری بر پایه اصول عملی

برخی دیگر از افراد معتقدند که برای یادگیری امور مربوط به برق صنعتی تنها باید به صورت عملی و تجربی به فراگیری علم پرداخت. البته گرچه این دسته از افراد در بازار کار حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت، اما نمی توان به آن ها به صورت 100% تکیه کرد.

یادگیری فنی و حرفه ای

نه تنها در مورد رشته برق صنعتی بلکه در مورد آموزش سایر رشته ها نیز، در دوره های فنی و حرفه ای بنا بر آن گذاشته شده است که فرد اصول تئوری کار را در چیزی حدود 20 درصد از زمان آموزش فرا بگیرد و پس از آن به دنبال یادگیری فن به صورت عملی باشد. این روش آموزش متخصصینی را روانه بازار کار می کند، که علاوه دانش و علم پایه، توانایی کار به صورت کاملاً عملی و کاربردی را نیز خواهند داشت.

یک برقکار صنعتی ماهر در چه مراکزی می تواند کار کند؟

بنابر اطلاعات درج شده در سایت فنی و حرفه ای دارالفنون، یک برقکار ماهر صنعتی می تواند در صورت یادگیری مناسب سرفصل های آموزشی برق صنعتی در یکی از مشاغل زیر مشغول به فعالیت شود:

·         به عنوان برقکار صنعتی به نصب دستگاههای کاخانجات مشغول به کار شود.

·         به عنوان برقکار در اداره برق و نیروگاهها مشغول به کار شود.

·         به عنوان برقکار صنعتی به عیب یابی و سرویس دستگاههای کارخانه مشغول به کار شود.

·         به عنوان تابلوساز به تولید و مونتاژ تابلوهای برق صنعتی مشغول به کار شود.

·         به نصب ،سیم کشی و راه اندازی ،تعمیر موتورهای الکتریکی مشغول به کار شود.

·         به فروش تابلوهای برق صنعتی و ساختمانی مشغول شود.

·         به عنوان رسته شغلی برقکار در منازل ،کارخانجات، ادارات، شرکتها ، فروشگاهها ،بیمارستانها، مراکز نظامی و انتظامی به تعمیر، سرویس و نگهداری برق منازل و مراکز مشغول به کار شود.

·         با دریافت گواهینامه ی مهارت فنی و حرفه ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کرده و باتاسیس مغازه الکتریکی به فروش لوازم برق صنعتی و برق ساختمان اقدام کند.

·         به عنوان برقکار صنعتی سیار مشغول به کار شود.

·         به عنوان نصاب اتصال زمین (ارتینگ) مشغول به کار شود.

درآمد یک برقکار صنعتی زیاد است یا کم؟

برخی از افراد پیش از اقدام برای شرکت در دوره های مختلف آموزشی و یادگیری برق صنعتی و در هنگام تحقیق های اولیه پیش از انتخاب رشته، می خواهند بدانند که آیا شغل های مرتبط با این رشته پر درآمد هستند یا خیر. در این مورد باید بگوییم که کم یا زیاد بودن درآمد از راه کار در زمینه برق صنعتی کاملاً به خود فرد و شرایطش بستگی دارد. در واقع مشاهده شده است که افرادی به دلیل عدم استعداد و توانایی خاص در این رشته، پس از مدتی از ادامه کار در این زمینه منصرف شده و نتوانسته اند، آینده شغلی مناسبی داشته باشند. این درحالی است که برخی دیگر از افراد، توانسته اند با پشتکار و پس انداز کردن و ایجاد یک سرمایه اولیه، در کنار کار خود یک فروشگاه تجهیزات برق صنعتی نیز افتتاح کنند و به درآمد هایی چند ده میلیونی برسند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 2,197
  • بازدید کلی : 14,158