loading...
Lkjhgfds
admin بازدید : 35 سه شنبه 01 مرداد 1398 نظرات (0)

 

برای کسانی که به دنبال خوردن غذاهای رژیمی و بدون کربوهیدرات هستند، میگو می‌تواند گزینه مناسبی باشد چرا که در میگو هیچ اثری از کربوهیدرات وجود ندارد و کالری آن بسیار کم است. می‌توان گفت در هر ۱ گرم از میگو ۱ کالری وجود دارد. میگو را می‌تواند مجموعه‌ای از آب، پروتئین و مقدار کمی چربی دانست. غیر از موارد اشاره شده، میگـو دارای مواد مغذی بسیار مفید از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مهم‌ترین انتی اکسیدان میگو، آستاکسانتین هست.

 

شما می‌تواند با مصرف میگو، مواد معدنی به مانند آهن، کلسیم، سدیم، فسفر، روی، منیزیم و پتاسیم را به همراه ویتامین A، ویتامین E و حتی ویتامین B12 دریافت کنید. همچنین میگو منبع غنی از ید، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین نیز هست. افرادی که دچار کمبود ید هستند از میگو به عنوان جایگزین ید استفاده کنند. همچنین میگـو منبع خوبی برای دریافت اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. در ادامه به خواص میگو اشاره خواهیم کرد.

 

به طور خلاصه می‌توان گفت که در هر ۸۵ گرم از میگـو مواد مغذی به شرح زیر بر اساس نیاز روزانه بدن وجود دارد:

 

پروتئین ۱۸ گرم

سلنیوم ۴۸ درصد نیاز روزانه

ویتامین B12 21 درصد از نیاز روزانه

آهن ۱۵ درصد از نیاز روزانه

فسفر ۱۲ درصد از نیاز روزانه

نیاسین ۱۱ درصد از نیاز روزانه

روی ۹ درصد از نیاز روزانه

منیزیم ۷ درصد از نیاز روزانه

 

 

انواع میگو

خواص میگو

 

سفید هندی

این میگو بدنی شفاف و رنگی متمایل به زرد دارد. ویژگی بارز این میگو دارا بودن دو شاخک بزرگ شیری رنگ است که آن را از دیگر انواع میگوها متمایز می‌کند. این میگو در سواحل جنوبی ایران بیشتر از سایر گونه‌ها می‌تواند رشد کند و بخش وسیعی از استخرهای تولید میگـو را به خود اختصاص داده است. میگو سفید زودتر از سایر گونه‌های میگو فاسد می‌شود و باید در حمل و نقل و مصرف آن دقت کافی داشت.

 

 

 

موزی

بدن میگو موزی همانند اسمی که دارد، بدنی زرد رنگ به همراه خال‌های قرمز رو به قهوه‌ای است. این میگـو به صورت طبیعی در دریای جنوب ایران وجود دارد و از انواع دیگر میگوها به‌مراتب مرغوب‌تر محسوب می‌شود.

 

 

 

ببری سبز

بدن این گونه باندهایی رنگی دارد که این باندها به صورت اریب یا متقاطع‌اند. در ایران مطالعات فراوانی بر روی این گونه برای پرورش صورت گرفته است که هم‌اکنون نیز ادامه دارد؛ اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره شرایط زیستی آن در دست نیست. البته این گونه با توجه به مقاومت خاص در تحمل دما بیشتر به صورت پرورشی نسبت به گونه‌های دیگر تولید می‌شود.

 

 

 

خرید و نگهداری میگو

خواص میگو

 

خرید میگو

زمانی که قصد خرید میگو دارید به فروشگاهی که میگوهای تازه هر روز می‌تواند تهیه کند، بروید و نکاتی که در ادامه آن‌ها را در خرید میگو بیان خواهیم کرد برای خرید میگو سالم به کار بگیرید. میگـو تازه باید بدنی سفت داشته باشد. پوست میگـو نباید باد کرده باشد. پوست میگو می‌بایست کاملاً یک دست و بدون هیچ لک و خالی باشد چرا که وجود این لک‌ها نشان از فساد گوشت میگـو دارد. پوست میگـو همچنین نباید تغییر رنگی به سمت زردی از خود نشان داده باشد چرا که این علامت نشانه‌ای از موجود مواد شیمیایی در پوست آن است. اگر میگو منجمد خریداری می‌کنید همیشه به نشان استاندارد روی آن دقت کنید. میگـو تازه بوی دریا می‌دهد. میگـو را بو کنید و مطمئن شوید که بویی به مانند نمک دریا از آن متصاعد می‌شود.

 

 

 

نگهداری میگو

مهم نکته در مورد نگهداری میگو و دیگر مواد غذایی دریایی سرما است. لذا در هنگام انتقال و نگهداری میگو نکاتی که اشاره خواهد شد را رعایت کنید تا با فساد میگو مواجه نشوید. بعد از خرید میگـو سریعاً آن را به یخچال خانه برسانید. اگر قرار است میگو مدت زمان زیادی در داخل ماشین و دمای محیط باشد بهتر است که قالب یخ تهیه کنید و میگو را کنار آن قرار دهید.

 

معمولاً دمای بیشتر یخچال‌های خانگی کمی بالاتر از دمای ایده‌ال برای نگهداری غذاهای دریایی است. یک راه آسان و مطمئن برای رسیدن به دمای مناسب، بسته‌بندی خوب و قرار دادن آن‌ها در یک ظرف حاوی یخ و گذاشتن آن در سردترین جای یخچال است. در ضمن برای حفظ سرمای ظرف، روزانه ۱ تا ۲ بار یخ آن را عوض کنید. با این روش میگـو به مدت ۱ تا ۲ روز در یخچال قابل نگهداری است، اما در اولین فرصت باید مصرف شود.

 

 

 

مدت زمان پیشنهادی برای حداکثر زمان نگهداری یک ماه است. برای یخ‌زدایی میگـو و خارج کردن آن از حالت انجماد، آن را در یک کاسه آب سرد یا درون یخچال قرار دهید. هرگز آن را در دمای اتاق یا با ماکروویو یخ‌زدایی نکنید، چون این کار باعث از دست رفتن رطوبت و مواد مغذی میگو می‌شود.

منبع:gymito.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 2,204
  • بازدید کلی : 14,165